Prejsť na obsah

Dipl. Ing. Peter Olah Art.D.

peter olahPriemyselný, produktový a interiérový dizajnér so skúsenosťami zo spolupráce s medzinárodnými spoločnosťami ako ŠkodaAuto, VW, Audi, Ford, MontBlanc, Davidoff, Adidas, Lasvit, Vitra a mnoho dalsich.

V Škoda Auto pracoval na designe takmer všetkých súčasných sériových automobiloch a pri spolupráci s VW Group sa podieľal napr. na návrhu modelu VW Touareg, alebo Audi A1. V súčasnosti vedie tím dizajnérov interiérov nových áut Škoda Auto Mladá Boleslav.  Spolupráca P. Olaha  so spoločnosťou Škoda Auto začala už počas štúdia na Fakulte architektúry Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.  Vtedy vyhral stáž v automobilke  a následne s ňou spolupracoval aj na diplomovej práci s názvom Interiér auta ako obývací priestor.

Peter Olah je aj autorom trofejí najznámejších cyklistických pretekov na svete - Tour de France. Trofeje pre víťazov kategórií navrhoval v roku 2011, 2012 aj v roku 2013.  Navrhol tiež trofej pre víťazov pretekov majstrov ROC v nemeckom Dusseldorfe (2011), majstrov sveta Michaela Schumachera a Sebastiana Vettela. Pre spoločnosť MontBlanc navrhoval limitovanú edíciu luxusných pier.

Popri dizajne sa zaoberá aj architektúrou a grafickým dizajnom.  Navrhuje sklárske produkty od someliérskych setov po kolekcie na bežné použitie, pre sklárne Lasvit navrhol kolekciu svietidiel a svetelných inštalácii „Hydrogene". Jeho dizajn získal množstvo medzinárodných ocenení - spomedzi nich si najviac cení ICSID cenu za dizajn a Národnú cenu za dizajn 2003.

Peter Olah dodnes spolupracuje s Fakultou architektúry STU v Bratislave,  externe tu prednáša a rozbehol tiež spoluprácu školy a automobilky Škoda Auto. Výsledkom spolupráce sú každoročne dizajnérske návrhy študentov podľa aktuálneho zadania firmy. Spolu s dizajnérom Larsom Kemperom sú  autormi neziskového vzdelávacieho projektu Flowers for Slovakia, v rámci ktorého organizujú workshopy pre nadaných študentov fakulty.

„Dizajn bude hrať čoraz dôležitejšiu rolu. Produkty sú dnes na technicky relatívne vysokej úrovni a o tom, či si ich ľudia kúpia, často rozhoduje najmä dizajn. Správny dizajn nebude len atraktívny, nebude len nositeľom istého statusu užívateľa. Bude to najmä dizajn, ktorý  zlepší a uľahčí náš každodenný život."